Blog

Hoe je met eigen invulveldjes werken simpeler maakt (en blijere klanten krijgt)

Hoe zou je het vinden als je informatie over klanten kan opslaan zoals jij wilt? Dat je geen chaos meer hebt, maar je juist goed voorbereid naar de afspraak kunt. En je je klant gericht kunt helpen.

Heerlijk toch?

Zodat je ’s avonds nog wat tijd over hebt om bijvoorbeeld lekker te gaan sporten.

Heb jij al overzicht?

Excel heb je waarschijnlijk al geprobeerd voor het bijhouden van de informatie over apparaten (items, zo heten ze nu in ServicePlanner). Of in het softwareprogramma dat je gebruikt, alleen zit je daar vast aan bepaalde invulvelden. Je wilt ook bijhouden waar de ketel of piano staat, niet alleen het bouwjaar. En van de cv-ketel wil je het aantal liters warm water per minuut weten, van de piano niet.

Het werkt niet helemaal zoals jij wilt.

Kan ik dus zelf extra velden maken in ServicePlanner?

Begin met meer overzicht te maken door alle informatie op dezelfde manier op te slaan, maar dan wel op jouw manier.

Verdeel eerst de items van je klanten onder in categorieën. Per categorie maak je extra velden aan en stel je de default tijd in die je nodig hebt voor dit item.

Hoe werkt het dan?

Stel: Je hebt klanten waar je fietsen onderhoudt. Deze verdeel je onder in de categorieën bakfiets, toerfiets, tandemfiets, racefiets, mountainbike. Per fiets wil je andere informatie opslaan: van de racefiets wil je bijvoorbeeld weten welk bouwjaar, welk merk, welk framemateriaal en welk type crankstel. Plus, voor deze fiets heb je gemiddeld 80 minuten nodig om te onderhouden.

Waar en wanneer zie ik de invulveldjes die ik heb aangemaakt?

De invulveldjes die je had aangemaakt komen automatisch bij het item te staan (als je de categorie kiest). De duur wordt ook automatisch overgenomen en kun je eventueel aanpassen als je hier meer of minder tijd voor nodig hebt.

Nu kan jij, of je collega, gelijk de informatie aanvullen tijdens of na het klantbezoek.

Kan ik ook de historie bijhouden?

Wat je hebt gedaan houd je bij in de historie. Elke opmerking krijgt een datum mee. Zo kun je altijd terugkijken wat er wanneer is gebeurd.

Fluitend je werk doen

Jij geholpen en je klanten dus ook. Met blije klanten blijf jij fluitend je werk doen. En, als je geen zin hebt om te sporten plof je lekker met je vrouwtje op de bank.

Krijg je nu zin in om de chaos op te ruimen?

 

P.S. Wil je al bezig met de extra invulveldjes? We doen er alles aan om de eerste gebruikers van start te krijgen met het nieuwe systeem. Daarna gaan we snel door met de migratie van alle nu-al gebruikers.

2 Reacties

    1. Jose IJedema

      Het live-gaan begint in zicht te komen. We doen er alles aan om de eerste gebruikers van start te krijgen. Daarna gaan we snel door met de migratie en kunnen jullie ook van start met het nieuwe systeem. Nog heel even geduld…

Laat een reactie achter