De methode van Service Planner

In 3 stappen naar meer tijd, meer overzicht en meer omzet

In 3 stappen op weg met Service Planner

Als je met Service Planner begint, zorgen we ervoor dat je in 3 stappen ontspannen van start kunt. Wij geloven in een fijne gelijkwaardige en langdurige samenwerking, waarin we elkaar aanvullen. Hieronder kun je lezen hoe we samen tot een succesvol resultaat komen, waarin jij meer tijd, meer overzicht en meer omzet hebt.


Stap 1: Upload

Maak voor nu altijd een einde aan een onoverzichtelijk klantenbestand. Hierin lever jij de klantgegevens in Excel en je bedrijfsgegevens. Wij doen de rest.

Wij zorgen ervoor dat eerst je klantenbestand opgeschoond wordt en samen maken we een einde aan de eventuele onderhoudsachterstand. Je hebt dan een opgeschoond klantoverzicht en weer de volledige controle over de planning.


Stap 2: Opstarten

Samen met ons richt je je account in, afgestemd op al je wensen. Dus werk je eventjes aan je account, in plaats van bij de mensen thuis.

Je geeft aan wanneer je wilt dat het systeem mag plannen, zodat je tijd over houdt voor andere klussen en afspraken. Je kunt voor meerdere medewerkers aparte accounts aanmaken. Je vult je vrije dagen en al andere geplande klussen/afspraken in. En je account is klaar voor de start.


Stap 3: Tijdwinst

Maak de laatste stap naar de automatische planning, zodat je meer tijd hebt voor het echte werk. Of een kopje koffie met de buurman.

Na een laatste check laten we de automatische planner zijn werk doen. Eerst kun je kijken of de planning naar wens is. Je hebt een week de tijd om afspraken te verzetten/annuleren zonder dat de klant daar iets van merkt. Als je tevreden bent met de planning kun je de afspraken al versturen. Maar je hoeft niets te doen, na een week worden de afspraken sowieso automatisch verzonden. Alleen voor de klanten waarvan geen email bekend is, stop je nog de brieven in een envelop en geef je die mee aan de postbode.


Onderhouden

Je bent van start met Service Planner, high five! Maar, daar blijft het natuurlijk niet bij. Nadat je van start bent gegaan, krijg je nog steeds de ondersteuning die je van ons gewend bent.

Geen handleiding of boekwerk die je hoeft door te spitten, maar je ontvangt stap voor stap per mail tips om je verder te helpen met het systeem. 

En natuurlijk helpen we je met alle vragen die je hebt, totdat jij je weg hebt weten te vinden en met een goed gevoel aan de gang bent. Heb je nog andere wensen of loop je ergens tegenaan? Geen probleem, wij zijn bereikbaar en kunnen achter de schermen magische dingen voor je doen.

Het systeem biedt ons vele voordelen. Onnodig bellen voor het inplannen van afspraken behoort écht tot het verleden – nieuwe klanten plannen zelf in.

Facturen en offertes zijn snel gemaakt en alles kan via mail dus is ook snel verzonden.

Herinneringen per e-mail werken uitstekend, de klanten zijn bijna altijd thuis en ervaren dit als prettig.

Service Planner werkt met een vaste opbouw, waardoor alles overzichtelijker wordt en we veel minder administratieve rompslomp hebben.

Sjoerd van den Berg,
service en onderhoud,
CV Specialist Sjoerd van den Berg, Koningslust

Service Planner neemt ons veel werk uit de handen. Eerder lieten we het op de klanten aankomen, we plannen nu strakker en veel gerichter.

Klanten verwijzen we naar onze website, waar een link staat zodat ze zelf een afspraak in kunnen plannen.

‘Het is wel heel professioneel zoals jullie nu te werk gaan’ zeggen klanten nu.”

Patrick en Angelique Kdich,
loodgieterswerk, service en onderhoud, airco
PK Installatietechniek, Weer

Als je meer wilt lezen over wat het systeem precies voor je doet, lees dan op deze pagina alle mogelijkheden voor jou. Spreek je liever met een van ons? Wij spreken ook graag met jou. Stuur ons een berichtje via ons contactformulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Spreek met een van ons