Het Service Planner systeem

Een online routeplanner, reserveringssysteem en afsprakenmaker in één

Zo werkt het

De kern van het systeem is de afsprakenplanner voor onderhoud. Eerst gaan al je klanten in de tool: naam, adres en laatste het onderhoud. Je geeft aan welke uren je beschikbaar bent en Service Planner gaat aan de slag.

Hij maakt automatisch afspraken met klanten. Komt het je klant niet uit? Dan geeft hij een alternatief. Klanten krijgen automatisch een herinnering, zo voorkom je dat je voor een dichte deur staat. Het systeem zorgt er zelfs voor dat de geplande afspraken altijd dicht bij elkaar in de buurt zijn.

Je kan zelfs via de tool offertes en facturen maken en versturen.

Het systeem maakt automatisch afspraken met klanten
Klanten kunnen zelf online de afspraak verzetten
Klanten ontvangen automatisch een herinnering
Geplande afspraken worden altijd dicht bij elkaar in de buurt gepland

Je hoeft niet meer zelf te bellen!

En niet kris kras door de regio rijden

De planner maakt automatisch afspraken met klanten. Hij zorgt ervoor dat jouw agenda zo efficiënt mogelijk wordt ingedeeld op postcode en beschikbaarheid met ruimte voor andere klussen. De klanten worden zo dicht mogelijk bij elkaar gezet, ook als de afspraak wordt verzet.

Je geeft aan je klanten aan dat je eerder of later kan komen dan de geplande tijd. Als je dan snel klaar bent kun je rustig een storing aannemen of eerder bij de volgende klant terecht. Eigenlijk precies zoals in de dagelijkse praktijk.

Efficiënte dagindeling
Brandstof besparing
Ruimte voor andere klussen zoals storing

Wel liever bellen?

Stoor je klant niet meer onverwachts tijdens boodschappen doen, film kijken of eten

De klant ziet nu de afspraak op het moment dat hij tijd heeft als hij zijn mail of brief opent en dan direct de afspraak kan noteren. Het gevolg hiervan is ook, dat je minder voor een dichte deur zal staan. Als er iets extra’s is, dan kan de klant altijd nog bellen of reageren op je afspraakmailtje.  

Klanten ervaren het Service Planner systeem als erg prettig en professioneel. Het persoonlijke contact blijft, jij of iemand van je bedrijf komt bij je klant over de vloer voor het onderhoud.

Minder dichte deuren
Professionele werkwijze

offerte-offreren-service-planner-installateur

Offreren

Snel een klantvraag omzetten in een passende offerte

Tarieven voor uren, producten en diensten worden ingeladen. Jij hoeft alleen maar aan te vinken wat je op de offerte wilt hebben staan met eventueel aanvullingen en klaar is de offerte om te verzenden per post of e-mail. 

De klant kan de offerte zelf online accorderen en eventueel inplannen. Dit gebeurt op basis van de ingevulde beschikbaarheid. Dan kun jij alvast je spullen bestellen.

Snel in enkele klikken een offerte klaar
Verzenden per e-mail of per post
Klant kan de offerte online accorderen en eventueel direct een afspraak maken

Factureren

Maak direct de facuur na gedane werkzaamheden op de smartphone of tablet

Met een mobiel pinautomaat kan de klant zelfs de factuur direct betalen. Offertes zijn direct om te zetten in een factuur, waaraan je aanvullende werkzaamheden of producten gemakkelijk kunt toevoegen.

Werk je met Exact of Twinfield? Verwerk je uitgevoerde werkzaamheden gelijk door naar je financiele administratie. Nieuwe klanten worden ook automatisch toegevoegd.

Zet offertes direct om in een factuur
Factuur direct opstellen bij de klant na gedane werkzaamheden
Facturen zijn verzend- en gebruiksklaar voor de boekhouder
Verwerk de factuur direct met Exact of Twinfield

factureren-programma-software-installateur-installatiebranche

Vraag een gratis telefonische rondleiding aan

Wij werken samen met