Veelgestelde vragen

Andere ondernemers met misschien wel dezelfde vragen

Veelgestelde vragen over Service Planner

Ik heb het te druk, waarom zou ik onderhoud gaan uitvoeren en Service Planner gaan gebruiken?

“Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.”

Onderhoud moet sowieso gebeuren! Het is juist de bedoeling dat Service Planner je veel werk bespaart en te voorkomen dat klanten overlopen naar andere monteurs. Geen gebel en geregel meer én niet onnodig heen en weer rijden doordat het systeem automatisch op de gewenste tijden en dagen volgens postcode inplant.

Je houdt dus meer tijd over, kunt een betere planning maken en haalt meer geld binnen met onderhoud.

Wat kost Service Planner?

“Tijd is geld. Vrije tijd is goud."

Eigenlijk is het de vraag wat Service Planner je oplevert. Het systeem verdient zich dik terug in tijdswinst. Reken eens uit wat het kost om niet te doen. Met een dag vol plannen van onderhoud ben je vaak twee tot drie uur bezig, als je alles telt. Dus als je één dag per maand onderhoud doet is het systeem al terugverdiend. De rest is winst.

De praktijkervaring leert zelfs dat de omzet groeit. Er is meer tijd voor onderhoud en service en er is minder belang bij het doen van ander werk dat minder goed betaalt.

Houd ik wel de controle over mijn eigen agenda?

"Laat je de controle varen, dan kunnen er wonderlijke dingen gebeuren."

Ja, beter zelfs. Het is een andere manier van benaderen. Onderhoud wordt niet meer gebruikt om gaatjes in de agenda mee te vullen, maar komt op de eerste plek en staat automatisch gepland (welke eventueel zelf handmatig aan te passen is). Andere klussen plan je er omheen. Je kunt zelf vooraf ingeven op welke dagen en tijdstippen het programma mag plannen en wanneer niet.

Blijft er nog wel tijd over voor andere klussen als ik mijn agenda vul met onderhoud?

"De sleutel is niet om te prioriteren wat op de agenda staat, maar om je prioriteiten te agenderen."

Misschien wel meer. Als er in je agenda geen plek meer is voor ander werk omdat deze vol staat met onderhoud, dan bestaat dat probleem waarschijnlijk nu ook al. Je zult merken dat Service Planner dit probleem wegneemt. Onderhoud komt niet meer op de laatste plaats en wordt op tijd uitgevoerd. In het systeem kan je aangeven wanneer het programma wel mag plannen en wanneer niet. De tijd die je bezig was met onderhoud plannen, besteed je nu aan je vak.

Ben ik geen dubbel werk aan het doen als ik ook een ander systeem gebruik?

"Waarom moeilijk doen, als het samen kan?"

Als je ook een ander systeem gebruikt dan kijken we graag met je mee om te kijken hoe de systemen in elkaar passen. We kunnen kijken of je de offerte en facturatiemodule van Service Planner wel of niet nodig hebt, en of het wel of niet aansluit bij de rest. Als je met een boekhoudpakket werkt is een koppeling daarmee mogelijk.

Verlies ik niet het persoonlijke contact met mijn klanten?

"Goede afspraken maken goede vrienden."

Het persoonlijke contact blijft, omdat je als monteur over de vloer komt om het onderhoud te doen. Van klanten krijgen de installateurs, die met Service Planner werken, te horen dat ze blij zijn dat alles netjes wordt geregeld. Ze zijn blij dat ze niet meer onverwachts tijdens boodschappen doen, film kijken of eten gestoord worden.

Heb je klanten die moeilijk te bereiken zijn? De klant ziet nu de afspraak op het moment dat hij tijd heeft als hij zijn mail of brief opent en kan dan direct de afspraak noteren. Voor het verzetten van de afspraak hoeven ze niet meer te bellen, maar kunnen ze dit eenvoudig online doen. Het gevolg hiervan is ook, dat je minder voor een dichte deur zal staan.

Hoe gaan mijn klanten een nieuw systeem vinden?

"Verras de klant, voordat deze jou verrast."

Voor je klanten is het ontzettend fijn dat ze niet meer zelf hoeven te onthouden wanneer er weer onderhoud moet gebeuren en ze hoeven niet meer zelf te bellen om een afspraak te maken. Ze kunnen nu zelf online hun afspraak maken op het moment dat het hun uitkomt. En nieuwe klanten maken eenvoudig een afspraak online. Dit is als installatiebedrijf ontzettend professioneel! Het systeem houdt hierbij nog steeds rekening met de postcode, dus je hoeft als monteur nog steeds niet onnodig heen en weer te rijden.

De automatische herinneringen werken voor klanten goed, de klanten zijn bijna altijd thuis en dus kunnen de monteurs nu bijna altijd terecht. En niet meer uren bellen om de planning rond te krijgen, dat scheelt een hoop gedoe.

Hoe verloopt de overgangsperiode?

"Het enige constante in het leven is verandering."

Wij helpen je met de overstap. We nemen zoveel als we kunnen het werk uit je handen om de overstap te maken en je account in te richten naar je wensen. Het enige wat je als installateur moet doen, is het aanleveren van de juiste informatie. Als je je klanten digitaal kunt aanleveren met de data van het onderhoud, kan een overstap soepel en snel verlopen. Je zou binnen een paar dagen al aan de slag kunnen!

Staat je vraag er niet tussen? Wij spreken graag met je! Stuur ons een berichtje en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Paul Aldenkamp

service en onderhoud, badkamers
Paul Aldenkamp, Amersfoort

Ik had veel te veel tijd nodig om mijn afspraken te regelen. Ook merkte ik dat mensen geen zin hebben in telefonisch gezeur. Voordat ik begon, was ik wel bang dat mijn klanten het systeem niet zouden waarderen.

Maar het gaat prima allemaal, klanten zijn juist heel positief! En het gaat makkelijker en beter dan ik had durven hopen. Twee klanten vinden het onpersoonlijk, tegenover maar liefst 600 klanten die positief zijn over Service Planner.

Ik vind jullie ondersteuning goed en prettig! Het opstarttraject vond ik heel goed en duidelijk. Ik krijg gemakkelijk antwoord en de antwoorden zijn altijd duidelijk!

Met Service Planner heb in nu minder reisuren en maak ik minder kilometers. Ik heb veel meer vrije tijd in de avond, én ik heb geen bel stress én ik krijg veel minder telefoon op de dag.

Tegen iemand met hetzelfde probleem zou ik zeggen,
neem serviceplanner!!

Kim Aarts

service en onderhoud, loodgieterswerk
Aarts Installaties, Wanssum

Erg blij zijn we met het programma ServicePlanner.

Wij zijn een installatiebedrijf wat zich grotendeels bezighoudt met het plaatsen en onderhouden van cv-ketels. Onze aanleiding om dit programma aan te schaffen was dan ook met name het gedeelte automatisch inplannen van onderhoud afspraken. In sommige maanden hebben wij wel meer dan 100 onderhoudsafspraken. Dit betekende in het verleden dat ik urenlang moest bellen om al deze afspraken te maken. We waren groeiende dus het werd steeds drukker en drukker waardoor we ook personeel in dienst hebben genomen. Daardoor groeide ook mijn administratieve taken enorm. Als ik nu ook nog het telefonisch maken van afspraken erbij zou moeten doen, dan had ik de haren uit mijn hoofd getrokken.

Voordat we met ServicePlanner aan de slag gingen hadden we wel onze bedenkingen. Tja het is weer iets nieuws. Hoe gaat het lopen? Hoe gaan de klanten hierop reageren? Werkt het inderdaad zo mooi zoals Ruud en Jose zeiden? Gelukkig konden we al vrij snel al deze vragen positief beantwoorden. Ook werden al onze klantengegevens netjes overgezet in het nieuwe programma.

Doordat wij een van de eerste gebruikers waren konden we ook regelmatig onze ideetjes ter verbetering doorgeven. Ieder bedrijf werkt toch op zijn eigen manier. Hier werd super goed naar geluisterd en vaak, indien mogelijk, ook aangepast in het programma.

Kortom wij zijn super tevreden met dit systeem. Zeker een aanrader.