Wat kun je met ServicePlanner?

De opties op een rij

Zo werkt het

De kern van het systeem is de afsprakenplanner

Eerst gaan al je klanten in de tool: naam, adres en eventueel het laatste onderhoud. Je geeft aan welke uren je beschikbaar bent en ServicePlanner gaat aan de slag.

Hij maakt automatisch afspraken met klanten

Komt het je klant niet uit? Dan geeft hij een alternatief. 

Klanten krijgen automatisch een herinnering

Zo voorkom je dat je voor een dichte deur staat. Het systeem zorgt er altijd voor dat de geplande afspraken dicht bij elkaar in de buurt zijn. Ook als je klant de afspraak verzet. 

Je kan ook met de tool offertes en facturen maken en versturen

Of met een boekhoudpakket koppelen. 

Bekijk ons filmpje (duurt maar 75 seconden)

Slimme planning

De planner maakt automatisch afspraken met klanten. Je agenda wordt efficiënt ingedeeld op postcode en beschikbaarheid.
Klanten worden zo dicht mogelijk bij elkaar gezet, altijd.Dus ook als ze de afspraak verzetten.


Last-minute en andere klussen

Je geeft vooraf in wie wanneer gepland mag worden voor welke klus. Andere klussen plan je eromheen. En heb je een last-minute klus? Dan laat je de tool afspraken opnieuw plannen.


Reistijd naar de volgende afspraak

Het systeem plant met een indicivatie reistijd naar de volgende afspraak. Je hebt dus genoeg tijd om naar de volgende afspraak te rijden.


De planning eerst inzien

Bekijk of de agenda naar wens is voordat afspraken naar klanten gaan. Verplaats of annuleer eventueel afspraken zonder dat je klant een melding krijgt. Pas daarna worden de afspraken verstuurd. 


Je klant ziet nooit jouw agenda

Klanten krijgen bij het maken of verzetten van de afspraak steeds drie opties. Zit er niets bij? Dan krijgt je klant drie nieuwe opties. En zo kan hij doorgaan tot er een geschikt moment bij zit.

Weet je genoeg?

Probeer de software 30 dagen gratis (geen betaalgegevens nodig). Je krijgt toegang tot een écht werkend account met álle functies van de software.

ik wil een account

Ook de communicatie met je klanten wordt voor je gedaan

E-mails gaan automatisch naar je klant

Willen ze liever dat je een ander moment komt? Dan kunnen ze de afspraak online verzetten. De email heeft een link met een versleuteld wachtwoord, dus geen gedoe met inloggen.

Heeft je klant geen email?

Geen nood. De brieven voor de niet-online klanten worden automatisch gegenereerd en download je in de portal.

Om de afspraak te verzetten kan de klant online inloggen met een code, of eventjes met je bellen.

Ook een herinnering

Verstuur met de tool 1 of 2 automatische herinneringen; klanten zijn daardoor bijna altijd thuis.

Je klant uitnodigen

In plaats van een afspraak. Zodat je klant zelf een afspraak kan plannen. 

Met de link in de e-mail of brief maakt je klant gemakkelijk online een afspraak. Klanten die een brief ontvangen, kunnen met een code online een afspraak inplannen.

Werk in de cloud, ook vanaf je mobiel of tablet

Elke medewerker kan met zijn eigen inlog overal direct online bij de agenda. Oók onderweg.
Dus: kan hij gelijk gegevens aanvullen tijdens of na het klantbezoek.


Portal in je eigen look & feel

Beheer je eigen account, bedrijfsgegevens en huisstijl. Ook de omgeving van je klant en de communicatie naar je klant. 


Tijd over voor een spoedklus

Je geeft aan je klanten aan dat je eerder of later kan komen dan de geplande tijd. Als je dan snel klaar bent kun je rustig een storing aannemen of eerder bij de volgende klant terecht. 


Navigeer direct naar de afspraak

Navigeer vanuit ServicePlanner met Google Maps direct naar de afspraak. 


Koppel met je favoriete agenda

Ben je gehecht aan een andere agenda? Koppel je ServicePlanner kalender met je andere agenda.

Offertes & facturen

Zet met enkele klikken de offerte om in een factuur

Klantgegevens staan automatisch ingevuld

Tarieven voor uren, producten en diensten laad je in. Je vult in wat je op de offerte wilt hebben staan met eventueel aanvullingen en klaar is de offerte om te verzenden per post of e-mail.

Klaar met de klus

Dan maak je direct de factuur op de smartphone of tablet. 

Met een mobiel pinautomaat kan de klant zelfs de factuur direct betalen. Offertes en werkbonnen zijn om te zetten in een factuur, waaraan je aanvullende werkzaamheden of producten gemakkelijk toevoegt.  

Een offerte & facturatie module zonder poespas

Wil je meer? Maak facturen in een extern facturatiepakket. Een koppeling daarmee bijna altijd mogelijk. Klantgegevens worden dan automatisch gesynchroniseerd. 

Koppelen met een boekhoudpakket 

Dit kan in veel gevallen ook. Stuur de facturen die je maakt in ServicePlanner gelijk door naar je financiële administratie. Klantgegevens worden ook gesynchroniseerd. 

Wij werken samen met

Digitale werkbonnen & checklists

Houd gedane werkzaamheden bij met digitale werkbonnen en checklists

Werkbon tijdens klus invullen

De werkbon staat alvast ingevuld met de gegevens van de klant en de afspraak. Wanneer je klaar bent laat je de werkbon ondertekenen door je klant op je tablet of telefoon en stuur je die direct digitaal (of later per post).

De werkbon zet je vervolgens om in een factuur.

Maak eigen checklists

Om bij de afspraak in te vullen. Jij en je collega weten wat er precies gebeuren moet en alle informatie die belangrijk is leg je vast.

Laat klanten zien wat gedaan is

De gedane werkzaamheden op de checklist stuur je eventueel mee met de factuur. De checklist blijft opgeslagen in de portal. Op deze manier bouw je meteen een historie op.

Probeer ServicePlanner 30 dagen gratis

Wil je even proeven van het programma en direct aan de slag? Met een gratis proefperiode ontvang je direct toegang tot een écht werkend account met álle functies van de software. Geen betaalgegevens nodig en je zit daarna niet aan ons vast. 

nu gratis proberen