Veelgestelde vragen

Andere ondernemers met misschien wel dezelfde vragen

Heb je vragen? Wij hebben antwoorden.

Ik ben te druk, waarom zou ik tijd investeren in een nieuw systeem?

Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.

Afspraken plannen moet sowieso gebeuren. Het is juist de bedoeling dat het planprogramma je veel werk bespaart en voorkomt dat klanten overlopen.

Het scheelt jou een stukje stress als de afspraken geregeld worden.

Geen gebel en geregel én niet onnodig heen en weer rijden doordat het systeem automatisch op de gewenste tijden en dagen volgens postcode inplant.

Dus

Je houdt meer tijd over. Je hebt een efficiënte planning. En je haalt meer geld binnen.

Hoe gaan mijn klanten een nieuw systeem vinden?

Verras de klant, voordat deze jou verrast.

Klanten zijn blij dat ze nu de afspraak zien op het moment dat ze tijd hebben en de afspraak direct kunnen noteren. Het gevolg hiervan is ook, dat je minder voor een dichte deur staat. Nieuwe klanten kunnen zich online aanmelden en een afspraak inschieten.

Bovendien hoeven klanten niet te bellen om de afspraak te maken of verzetten, maar kunnen ze dit eenvoudig online doen.

Klanten die een brief ontvangen, loggen online in met een code.

Ondernemers die met ServicePlanner werken horen van hun klanten dat ze professioneel te werk gaan.

Terugkerende afspraken worden automatisch gepland

Afspraken en uitnodigingen gaan automatisch naar je klant zodra ze aan de beurt zijn. Het is fijn voor je klanten dat ze niet zelf hoeven te onthouden wanneer de volgende onderhoudsbeurt is. En dat ze niet zelf contact hoeven op te nemen om een afspraak te maken.

Verlies ik niet het persoonlijke contact met mijn klanten?

Goede afspraken maken goede vrienden.

Het persoonlijke contact blijft.

Informatie over je klanten sla je op zoals jij wilt. Zodat je geen chaos meer hebt, maar je juist goed voorbereid naar de afspraak kunt.

En je je klant juist gericht kunt helpen.

En omdat je niet gestoord wordt met bellen voor andere afspraken, heb je meer aandacht voor je klant tijdens de klus.

Jij geholpen en je klanten dus ook. En met blije klanten blijf jij fluitend je werk doen.

Wat als ik niet veel e-mailadressen heb van klanten?

Het is pas een probleem als je er last van hebt.

Je hebt niet veel e-mailadressen van je klanten. Dus denk je: een automatische planner werkt niet voor mij. Hoe kun je nou wél al beginnen met automatisch plannen?

Brieven: dat is dé oplossing

Zodat een automatische planner toch voor jou ook werkt.

Brieven worden automatisch gegenereerd als er geen e-mailadres bekend is van de klant. Het enige wat jij hoeft te doen is deze uit te printen, envelopje met postzegel erom, en zorgen dat de postbode ze meeneemt.

De klant kan met een code online inloggen

Want we zijn allemaal dol op minder doen.

Om de afspraak te maken of verzetten kan de klant online inloggen met een code (of eventjes met je bellen). Je klant kan direct een e-mailadres achterlaten, zodat hij of zij de herinnering en de volgende keer de afspraak per mail ontvangt.

Houd ik wel de controle over mijn eigen agenda?

Laat je de controle varen, dan kunnen er wonderlijke dingen gebeuren.

Want je wilt ruimte houden in je agenda voor andere klussen. Maar ook alle afspraken gepland. Automatisch, óók nog.

De vraag is dus: hoe kun je controle houden over je agenda?

Met de juiste plan instellingen en werktijden. Geen zorgen – wij helpen je daarbij.

Je geeft bijvoorbeeld zelf vooraf in voor wie op welke dagen en tijdstippen en voor welke klus het programma mag plannen. Andere klussen plan je er omheen.

Je stelt ook in hoe ver de afspraken van elkaar mogen zijn.

De planning eerst inzien

Je kunt eerst kijken of de planning naar wens is en eventueel in de agenda schuiven voordat de afspraken naar je klant gaan. Als je niet tevreden bent, laat je de tool opnieuw plannen.

Blijft er nog wel tijd over voor andere klussen?

De sleutel is niet om te prioriteren wat op de agenda staat, maar om je prioriteiten te agenderen.

Misschien wel meer. Heb je in je agenda geen plek meer voor ander werk, dan heb je dit probleem waarschijnlijk nu ook al. Je zult merken dat ServicePlanner dit probleem wegneemt.

De tijd die je bezig was met afspraken plannen, besteed je nu aan je vak

Je agenda wordt zo vol gepland als jij zelf wilt: je geeft aan wanneer het systeem mag plannen en hoeveel gepland moet worden.

Durf je je agenda niet goed te vullen met afspraken?

Omdat je dan geen ruimte overhoudt voor ander werk? Wij hebben een oplossing voor je: je kunt meerdere afspraken in één ruk verplaatsen.

Zodat je toch een last-minute klus kunt aannemen.

Hoe werkt de gratis periode?

Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Je krijgt 30 dagen gratis met toegang tot alle functies van de software. In een echt werkend account.

Ben je enthousiast en wil je door?

Na 30 dagen blijft je account gratis als je onder de 100 afspraken per jaar blijft. Alle opgeslagen gegevens blijven beschikbaar in je account, je verliest alleen toegang tot de betaalde functies. Je betaalt extra voor de modules die je gebruikt, of als je meer afspraken wilt plannen.

Heb je vragen over meer mogelijkheden? Neem contact met ons op. We bellen graag met je.

Weet je genoeg?

Probeer ServicePlanner 30 dagen gratis.

Wat kost ServicePlanner?

Tijd is geld. Vrije tijd is goud.

Eigenlijk is het de vraag wat ServicePlanner je oplevert. Het systeem verdient zich sowieso terug in tijdswinst.

Reken eens uit wat het kost om niet te doen

Je bent al gauw twee tot drie uur bezig om een dag vol te plannen, als je alles telt.

Het is de bedoeling juist, dat het planprogramma je veel werk bespaart. Omdat je zo meer werk gedaan krijgt, heb jij meer omzet. Plus je bespaart op brandstof natuurlijk, want je planning is veel efficiënter.

Je krijg altijd een aanbod dat bij je past. Het systeem moet zich dubbel en dwars terugverdienen, zodat je gegarandeerd meer omzet haalt.

30 dagen gratis

Je krijgt sowieso 30 dagen gratis. Daarna blijft je account gratis als je onder de 100 afspraken per jaar blijft. Je betaalt voor de modules die je gebruikt, of als je meer afspraken wilt plannen.

ServicePlanner uitproberen?

Probeer ServicePlanner 30 dagen gratis.

Doe ik geen dubbel werk als ik ook een ander systeem gebruik?

Waarom moeilijk doen, als het samen kan?

Gebruik je een ander systeem? We kijken graag met je mee of de systemen bij elkaar passen. We kunnen kijken of je de offerte- en facturatiemodule of de werkbonnen- en checklistmodule van ServicePlanner wel of niet nodig hebt, en of het aansluit bij de rest. Als je met een boekhoudpakket werkt, is een koppeling daarmee bijna altijd mogelijk.

Zijn mijn gegevens veilig?

Als je al druk bent, moet je je niet nog eens druk gaan maken.

Absoluut. Wij waarderen je privacy, omdat wij privacy net zo belangrijk vinden als jij.

Om jouw privacy te waarborgen en die van jouw klanten werken wij met een beveiligde verbinding (https). Je klantgegevens zijn veilig en jij houdt controle over je gegevens.

De inhoud van je account blijft geheim; we werken volledig volgens de regels van de AVG. Zonder expliciete toestemming zullen wij niet in je account kijken. Ook verkopen we je gegevens niet aan anderen.

Ga je bij ons weg? Dan kun je alle gegevens eenvoudig meenemen.

Kan ik mijn abonnement op ieder moment annuleren of wijzigen?

Het is geen doei of dag, maar tot ziens met een glimlach.

ServicePlanner is maandelijks opzegbaar, je zit dus nooit aan ons vast. Vanuit de portal kun je je abonnement wijzigen of opzeggen wanneer je wilt. Je kunt je gegevens ook exporteren als je besluit om ServicePlanner niet meer te gebruiken.

Staat je vraag er niet tussen? Wij hebben nog meer antwoorden. Je kunt ons bellen, mailen en appen

Weet je genoeg? Probeer ServicePlanner direct 30 dagen gratis met een écht werkend account en toegang tot alle functies. 

probeer serviceplanner gratis

Paul Aldenkamp

service en onderhoud, badkamers
Paul Aldenkamp, Amersfoort

Ik had veel te veel tijd nodig om mijn afspraken te regelen. Ook merkte ik dat mensen geen zin hebben in telefonisch gezeur. Voordat ik begon, was ik wel bang dat mijn klanten het systeem niet zouden waarderen.

Maar het gaat prima allemaal, klanten zijn juist heel positief! En het gaat makkelijker en beter dan ik had durven hopen. Twee klanten vinden het onpersoonlijk, tegenover maar liefst 600 klanten die positief zijn over ServicePlanner.

Ik vind jullie ondersteuning goed en prettig! Het opstarttraject vond ik heel goed en duidelijk. Ik krijg gemakkelijk antwoord en de antwoorden zijn altijd duidelijk!

Met ServicePlanner heb in nu minder reisuren en maak ik minder kilometers. Ik heb veel meer vrije tijd in de avond, én ik heb geen bel stress én ik krijg veel minder telefoon op de dag.

Tegen iemand met hetzelfde probleem zou ik zeggen,
neem serviceplanner!!

Kim Aarts

service en onderhoud, loodgieterswerk
Aarts Installaties, Wanssum

Erg blij zijn we met het programma ServicePlanner.

Wij zijn een installatiebedrijf wat zich grotendeels bezighoudt met het plaatsen en onderhouden van cv-ketels. Onze aanleiding om dit programma aan te schaffen was dan ook met name het gedeelte automatisch inplannen van onderhoud afspraken. In sommige maanden hebben wij wel meer dan 100 onderhoudsafspraken. Dit betekende in het verleden dat ik urenlang moest bellen om al deze afspraken te maken. We waren groeiende dus het werd steeds drukker en drukker waardoor we ook personeel in dienst hebben genomen. Daardoor groeide ook mijn administratieve taken enorm. Als ik nu ook nog het telefonisch maken van afspraken erbij zou moeten doen, dan had ik de haren uit mijn hoofd getrokken.

Voordat we met ServicePlanner aan de slag gingen hadden we wel onze bedenkingen. Tja het is weer iets nieuws. Hoe gaat het lopen? Hoe gaan de klanten hierop reageren? Werkt het inderdaad zo mooi zoals Ruud en Jose zeiden? Gelukkig konden we al vrij snel al deze vragen positief beantwoorden. Ook werden al onze klantengegevens netjes overgezet in het nieuwe programma.

Doordat wij een van de eerste gebruikers waren konden we ook regelmatig onze ideetjes ter verbetering doorgeven. Ieder bedrijf werkt toch op zijn eigen manier. Hier werd super goed naar geluisterd en vaak, indien mogelijk, ook aangepast in het programma.

Kortom wij zijn super tevreden met dit systeem. Zeker een aanrader.